
דיקן מכללת ספיר: "ממשלות ישראל הפקירו והזניחו 20 שנה את המכללה"
אלון גייר בראיון לרדיו דרום: "בלי מכללת ספיר הנגב המערבי לא יתקיים". שר החינוך הגיב: "נבנה תכניות אופרטיביות למתן מענה עבור מכללת ספיר"
מאת: אודי דוד בן דוד
מוסדות רבים נפגעו ונפגעים כתוצאה ממלחמת "חרבות ברזל" אבל המוסד שנפגע בצורה משמעותית הוא מכללת ספיר שהסטודנטים ואנשי הסגל מתמודדים כבר 20 שנה עם ירי הקסאמים והגראדים ומעשי הרצח והתועבה של החמאס עלולים לפגוע בה משמעותית גם בהמשך.
"הסטודנטים של המכללה בעיקר כאלה שגרים בשדרות ועוטף עזה מפוזרים בכל הארץ ומחכים שצה"ל ינצח אבל מעבר לזה כשהמכללה שלנו חוטפת טילים 20 שנה זה לא אירוע שקרה משום מקום", אמר גלון גייר, דיקן מכללת ספיר לרדיו דרום, "ממשלות ישראל יחד עם המועצה להשכלה גבוהה הפקירו והזניחו את המכללה האקדמית ספיר. אנחנו דורישם ונדרשים לפעולה הרבה יותר משמעותית והשקעה יותר גדולה. בלי מכללת ספיר שהוא המעסיק הכי גדול בנגב המערבי וכל המכה הנוראית שהיישובים קיבלו, בלעדיהם הנגב לא יתקיים והמקום לא יתקיים".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "שר החינוך ויו"ר המל"ג יואב קיש שוחח עם נשיא מכללת ספיר מס' פעמים מתחילת המלחמה. בישיבת המל"ג שהתקיימה השבוע הוחלט על בניית תכניות אופרטיביות למתן מענים עבור המוסדות להשכלה גבוהה בכלל ולמכללת ספיר בפרט, אשר הפגיעה בה, בחברי הסגל והסטודנטים הייתה חמורה ביותר. שר החינוך קיש ימשיך להיות בקשר רציף עם נשיא המכללה על מנת לתת את המענה הנדרש לצרכים הרבים".



